یادی از یار و مرد ی از جنس تاریخ جاودانه و ماندگار و باشکوه و سرفراز ایران زمین

یادی از یار و مرد ی  از جنس تاریخ جاودانه و ماندگار و باشکوه و سرفراز ایران زمین

پنجشنبه، بهمن ۲۷، ۱۳۸۴

حجت زماني اعدام شد!

حجت زماني اعدام شد!


يک هفته از ناپديد شدن حجت زماني گذشت و نگرانيهاي خانواده او ، دوستان و هم زندانيان او، نگراني نهادهاي متعدد مدافع حقوق انساني و نگرانيهاي همه ما ، با اين خبر دردناک پاسخ گرفت. رژيم جنايت اسلامي يکبار ديگر يک فعال سياسي، و يک مخالف خود را ددمنشانه به قتل رساند. او را به قتل رساند، تا چند صباحي ديگر به عمر ننگين خود بيافزايد، او را به قتل رساند، تا مشتي آخوند و جاني و اراذل و اوباش در حکومت بمانند.
اين جنايت با موجي از نفرت و انزجار در سطح بين المللي و در ايران مواجه خواهد شد.
حجت زماني ، پنجمين قرباني خانواده زماني، در طول چند سال اخير است. دو برادر و دو خواهر او نيز به دست حکومت اسلامي و يا در جريان فعاليت عليه حکومت به قتل رسيده اند.
اينرا در سراسر دنيا بايد اعلام کرد، بايد اين جنايت را به گوش جهانيان رساند و اعلام کرد که حکومت جنايتکاران در ايران را بايد سرنگون کرد. حکومتي که بر درياي نفرت و انزجار ميليونها نفر مردم ايران نشسته و فقط با زندان و شکنجه و اعدام سرپا مانده است.
دير نيست روزي که جانيان فاشيست اسلامي را به نيروي مردم معترض به زير کشيده و ياد عزيز همه کسانيکه در راه دفاع از حقوق انساني کشته شده اند، را گرامي بداريم.
حجت زماني فعال سياسي و از فعالين سازمان مجاهدين خلق ايران بود. او در سال ۲۰۰۲ دستگير و به چهار بار اعدام محکوم شد. او درزندان حکومت نيز با دادن اطلاعيه و اعلام موضع در مورد مسائل سياسي ، فعاليت خود را به پيش ميبرد.
از حدود ۱۰ روز پيش حجت در زندان ناپديد شده و عدم حضور وي در بين هم بندان و بقيه فعالين سياسي محکوم به اعدام موجي از نگراني را دامن زده بود.
امروز چهارشنبه ۱۵ فوريه، اخبار حاکي از اعلام رسمي اجراي حکم اعدام حجت زماني و دادن اين خبر به خانواده او است. پخش اين خبر، بر نگراني کساني همچون سعيد ماسوري، خالد هرداني، شهرام پور منصوري و فرهنگ پور منصوري و کسانيکه به اعدام محکوم شده اند، افزوده است. بويژه اينکه جمهوري اسلامي ايران تهديد کرده بود که اگر پرونده هسته اي حکومت اسلامي به شوراي امنيت برود، بلافاصله اين محکومين به اعدام را ، به قتل خواهد رساند.

کميته بين المللي عليه اعدام ، مراتب انزجار عميق خود را از اين جنايت بيشرمانه حکومت اسلامي اعلام ميکند. ما به خانواده حجت زماني صميمانه تسليت ميگوئيم و خود را در اين روزهاي سخت و دردناک در کنار آنها ميدانيم.
ما يکبار ديگر به نهادهاي مدافع حقوق انساني و به همه مردم در ايران ودر سطح بين المللي، فراخوان اعلام اعتراض سراسري و بين المللي به احکام اعدام و احکام اعدام فعالين سياسي، را داده و خواهان دامن زدن به يک
کارزار متحدانه بين المللي بر عليه نقض وحشيانه حقوق انساني در ايران هستيم.
امروز چهارشنبه 26 بهمن ماه 1384 خبر رسيد ، حجت زماني زنداني سياسي 31 ساله در زندان رجائي شهر كرج (گوهر دشت) به دار آويخته شد.

با گذشت بيش از يك هفته از انتقال حجت زماني به مكاني نامعلوم مي گذشت و خانواده او ، همبنديان اش ، ديگر زندانيان سياسي و فعالان حقوق بشر با وجود تلاش هاي بسياري موفق به كسب خبر از وي نشده بودند كه امروز به طور غير رسمي دادسراي انقلاب خبر اعدام او را خانواده اش اعلام كرد.

در طي روزهاي گذشته تنها بر اثر حدس و گمان و به دليل تهديد زندانيان سياسي از سوي مقامات زندان رجائي شهر به اعدام به اين موضوع پرداخته مي شد تا اينكه فردي از زندان با « كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي » تماس گرفته و اعلام مي دارد ، حجت زماني را بر چوبه دار ديده است. ضمن آنكه «حاج كاظم» رئيس زندان رجائي شهر به زندانيان سياسي گفته بود:« او را اعدام كرده ايم و به كسي هم مربوط نيست.»

رژيم جمهوري اسلامي حجت زماني مبارز سياسي را در آستانه عاشورا اعدام كرد تا جو رعب و وحشت و نگراني را در دل زندانيان سياسي و مدافعان آزادي ، دمكراسي و حقوق بشر ايجاد كند. آنها با اين اقدام غير انساني و ناجوانمردانه صحراي كربلا را به تصوير مي كشند تا خود را در جبهه حق و تمام مخالفان خود را در جبهه باطل قرار دهند كما اينكه در گذشته همين دست اقدامات را به مناسبت هاي مختلف انجام داده اند.

حجت زماني بارها به بازجوئي در زندان اطلاعات (209) منتقل مي شد و چندين بار در معرض اعدام قرار گرفت اما روحيه خود را نباخت. زماني از سال 1380 يعني بيش از 4 سال و نيم در زندان به سر برده است. در اين مدت او با همكاري ساير زندانيان سياسي در اكثر اعتراضات داخل زندان حضور فعال داشته است. علاوه بر حجت ساير اعضاي خانواده اش به طور دائمي تحت فشار بوده اند و حتي دو برادر وي در سالهاي 78 و 79 توسط ماموران رژيم در این راه جان باختند.

او در تابستان سال 1383 در شعبه 6 دادگاه انقلاب اسلامي به رياست قاضي حقاني، به 4 بار اعدام محكوم شده بود. اين حكم در ديوانعالي كشور توسط «محسني اژه اي» و «نبي راجي» به دو بار اعدام و پرداخت يك ديه كامل تغيير يافت.

حجت زماني از ميان ما رفت. گلوي مان پر از بغض و دل مان انبوهي از درد يار از دست رفته است اما قدم هاي مان استوار مي ماند و در برابر استبداد خم نخواهيم شد. رژیم با اعدام ، ترور ، زندانی کردن و سرکوب مخالفان خود نتیجه ای نخواهد گرفت.

اما چقدر دردناک است لحظه های سخت و دیرگذر زندان های مخوف جمهوری اسلامی. هنوز فراموش نمي كنم زندان توحيد را كه وقتي صداي شكنجه هاي زندانيان به گوش مي رسيد يا صحبت از اعدام مي شد تن ادم مي لرزيد. وقتي با زندانياني در زندان روبرو مي شدم كه زير حكم اعدام بودند مو بر تنم سيخ مي شد. چه مي كشند آنها كه مدتها با حكم اعدام در زندانند و سپس ناجوانمردانه به چوبه دار سپرده مي شوند.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آريا جان

رژيم خونخوار اسلامی به آخر خط رسيده ، برای حفظ و ثبات خويش دست به هر حرکت ددمنشانه ميزند و خواهد زد ديروز حجت زمانی و الهام افروتن و فردا ... بايستی کاری کارستان کنيم قبل از اینکه خونخواران دستاربند ، ایران را به ویرانه‌ای تبدیل نکرده‌اند

ناشناس گفت...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

ناشناس گفت...

Especially I like the first site. But other links are informative too, if you are interested check all those links.http://google-index.info/520.html and http://google-index.info/1677.html