یادی از یار و مرد ی از جنس تاریخ جاودانه و ماندگار و باشکوه و سرفراز ایران زمین

یادی از یار و مرد ی  از جنس تاریخ جاودانه و ماندگار و باشکوه و سرفراز ایران زمین

جمعه، اردیبهشت ۱۶، ۱۳۸۴

احضار و سركوب دانشجويان و فعالان سياسي

احضار و سركوب دانشجويان و فعالان سياسي
در هفته دوم ارديبهشت
هموطنان
با گراميداشت اول ماه مه روز جهاني كارگر و با درود بر عزم آهنين كارگران مقاوم و قهرمان كه بساط نمايش و طرح و برنامه عمال و كارگزارن رژيم مستبد آخوندي را كه ميخواست بجاي گراميداشت روز كارگركلاهي براي رژيم ورشكسته خودش تهيه كند ، برهم زدند و با شعارهاي خود عليه عاملان استثمار و بهره كشي ميزي كه رفسنجاني چيده بود را بهم ريختند و ثابت كردند كه كارگران و زحمتكشان ميهنمان طي ساليان سركوب و فقر و محروميت هاي وافر اقتصادي-اجتماعي هرگز زير بار ظلم و ستم نخواهند رفت وعليرغم 447 اعتراض و تجمع در سال گذشته همچنان فريادهاي حق طلبانه خود را استمرار خواهند داد.
دانشجويان و روشنفكران انقلابي
اين هفته علاوه بر مراسم گراميداشت11ارديبهشت روزجهاني "كارگر" شاهد تجمع و تحصن3روزه معلمان شريف و آزاده ميهنمان در اعتراض به وضعيت معيشتي و حقوق ناعادلانه اين قشر زحمتكش در مقابل مجلس چپاول آخوندي بوديم.همچنين احضارها و سركوبهاي فعالان سياسي و دانشجويان كه بيلاني از آنها را ذيلا باطلاع شما ميرسانيم:
1.آقايان محمد ملكي،عبدالله مومني،رضا دلبري،علي افشاري،مهدي حبيبي،حاتم قادري بدليل فعاليت و سخنراني ها و درج مطالب عليه نمايش انتخابات رياست جمهوري ،طي اطلاعيه ي منتشر شده توسط وزارت اطلاعات ممنوع السخن شده اند.
2.آقاي بهروز جاويد تهراني از فعالان سياسي جنبش دانشجويي سال78 و زنداني سياسي باسابقه 4.5سال زندان، مجددا باتهام امينت ملي احضار شده است.لازم بذكر است كه ايشان را براي تحت فشار قرار دادن وممانعت از هر گونه فعاليت سياسي بهمراه برادرش كه دانشجويي عادي است احضار كرده اند.
3. آقاي امير حسين حشمت ساران دبير کل "جبهه اتحاد ملي ايران " در زندان گوهردشت کرج پس از گذشت دو ماه از زندان خود هنوز جايي مناسبي براي زندگي ندارد .ايشان در سالني به نام حسينيه در انتهاي سالن 2 که به مساحت 200 متر مي باشددر ميان زندانيان عادي کف خواب و در وضعيت بسيار بدي بسر مي برد. قابل ذکر است در هر سالن سلولهايي انفرادي به مساحت 5 متر مربع وجود دارد در اين سلولها باز است و به مبلغ دويست و پنچاه تا پانصد هزار تومان بين زندانيان خريد و فروش مي شود که سازمان زندانها نيز از اين مو ضوع کاملا اطلاع دارد و دخالتي نمي کند .اکثر ما يحتاج زندانيان با پرداخت پول تهيه مي گردد از جمله مواد شوينده و برگه هاي دولتي و در خواستي که نمونه اي ازآثار خصوصي سازي زندان هاتوسط دولت آخوند خاتمي است.
4. آقاي يوسف عزيزی بنی طرف عضو کانون نويسندگان ايران به محل نامعلومی در اهواز منتقل شد.
5.بنا بر خبر منتشر شده از سوي خانواده آقاي حجت زماني از وابستگان سازمان مجاهدين خلق ايران،شورايعالي كشور رژيم پس از شكنجه هاي مستمر جسمي و روحي ،حكم اعدام وي را تأييد قرار داده است.
6.آقاي محمدرضا نسب عبداللهي از كوشندگان راه آزادي پس از مرخصي موقت پزشكي مجددا به زندان رفسنجان منتقل شده است.لازم بذكر است كه ايشان بدليل نوشتن يك مقاله عليه رهبر پوشالي و ولي فقيه نظام ضداسلامي دستگير و پس از گذشت3ماه عليرغم بيماري قلبي و تنفسي همچنان بلاتكليف در زندان رفسنجان بسر ميبرند.
7. آقاي مهرداد لهراسبي از افراد بازداشت شده در حادثه ي کوي دانشگاه ؛از زندانيان مقاوم در گوهردشت كرج، دچار بيماري شديد پوستي شده و سراسر بدن او را " تاولهاي قرمز" پوشانده است. بنابراخبار دريافتي تا کنون مسئولين زندان هيچ اقدامي را در جهت رسيدگي به وي انجام نداده اند.
8. در پي تحصن نيروهاي فشار و بسيج دانشجوئي، در دانشگاه اروميه به بهانه واهي اردوي فرهنگي-علمي مختلط دانشجويان پس از به آتش كشيدن انجمن دانشجويان اين شهر و تهديد و ارعاب دانشجويان ،خواستار جدا سازي سرويس هاي دانشجويان زن و مرد در دانشگاه اروميه از هم واجراي قوانين جديد مربوط به حجاب اسلامي!!!شدند.
9. آخوند اصلاني ، وكيل حقوقي روزنامه كيهان تهران ، ارگان خبري ولي فقيه ، مدرس حقوق اساسي در دانشكده حقوق دانشگاه تهران هفته گذشته ضمن توهين و هتاكي به دانشجويان اين دانشكده آنها را " مشتي فاحشه كه با 5000 تومان استخدام مي شوند " , خواند. پيشتر ازاين دانشجويان بارها اعتراض خود را نسبت به شيوه تدريس اين آخوند بيسواد اعلام كرده اند ، بهمين دليل روز دوشنبه گذشته دانشجويان در اعتراض به اين اظهارات توهين آميز آخوند اصلاني از حضور در كلاس درس وي خودداري كردند و اعلام نمودند تا اخراج اين آخوند بيسواد از دانشگاه از حضور در كلاس هاي درس خودداري خواهند كرد.اما اين آخوند لمپن در پاسخ گفته است كه " خوب كرده ام ، توي دهان همه هم مي زنم."وي سپس با كمك و تحريك گروه فشار و سركوبگر حراست دانشكده اقدام به جمع آوري كارت دانشجويي چند دانشجوي دختر اين دانشكده و ضرب و شتم دانشجويان معترض نموده است.
10. آقاي محمد صادقي، عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اصفهان و علوم پزشكي، به اتهام اقدام عليه امنيت ملي به خاطر سخنراني در سمينار سياست خارجي جمهوري اسلامي و چالش‌هاي فرارو در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در بهمن سال 83 بوده كه از سوي بيدادگاه رژيم در اصفهان به 5 ماه حبس تعليقي محكوم شده‌ام.
11. صد و چهل تن از فعالان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به ردصلاحيت های گسترده در انتخابات انجمن اسلامي، نامه‌ای را خطاب به آخوند خاتمي صادر كردند.آنها ضمن بيان بسته شدن هرگونه فضاي سياسي و دانشجويي خطاب به خاتمي نوشته اند : گرچه مي‌دانيم مدت‌هاست به مطالبات ما دانشجويان وقعی ننهاده‌ايد،اما آگاه باشيد كه اصلاح طلب و محافظه کار، با هم، دانشجويان را رد صلاحيت می کنند!
12.در اعتراض به فروش اجباري دانشكده متالوژي به واحد تفرش و مشكلات و معضلات تحصيلي،دانشجويان دانشگاه تفرش طي روزهاي10الي13ارديبهشت تجمع اعتراضي برگزار كردند.آنها ضمن اعتراض به عدم رسيدگي به خواست هايشان مسئولين امر را تهديد كردند در صورت عدم توجه به خواسته هايشان دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
13. دانشجويان گروه بينايي سنجي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در اعتراض به ابهام در آينده شغلي خود اقدام به راهپيمائي کردند.
14. دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در اعتراض به عدم رسيدگي دانشگاه به مشكلات صنفي دانشجويان و نيز انتصاب فردي به معاونت پشتيباني اين دانشگاه با وجود مخالفت هاي دانشجويان روز يکشنبه 11ارديبهشت در مقابل استانداري چهار محال بختياري تحصن كردند.
15. دكتر خليل بهراميان، وكيل مدافع جمعي از زندانيان سياسي روز سيزدهم ارديبهشت به اتهام اقدام عليه امنيت ملي كشور به شعبه سوم بازپرسي احضار شد.
16. دكتر فرزاد حميدي از دانشجويان سياسي و مبارز در زندان گوهردشت كرج كه در حال حاضر در وضعيت سلامتي نامناسبي در زندان بسر ميبرد روز چهاردهم ارديبهشت براي پرونده جديدي در مقابل شعبه بيست وششم بيدادگاه رژيم بايستي حضور بعمل آورد.
17. حكم آقاي محمدعلي عبادي عضو انجمن دانشجويان دانشگاه تربيت معلم به اتهام تبليغ عليه نظام و اهانت به مسوولان به 6 ماه حبس تعزيري محكوم شده بود .
18. نشريه دانشجويي "عبور" به صاحب امتيازي انجمن دانشجويان دانشكده دانشگاه رازي باتهام تبليغ عليه نظام، اهانت به بسيج دانشجويي و اهانت به اسلام و روحانيت!!!! بمدت 6ماه توقيف شد.
19. روزنامه دانشجويي "صفير" در دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد باتهام "عدم توانايي مدير مسوول" آن پس ازانتشار ‪ ۹‬شماره توقيف شد. " صفير" دومين روزنامه دانشجويي استان يزد است كه توقيف مي‌شود. قبل از آن روزنامه " فروردين " نخستين روزنامه دانشجويي استان يزد بود كه بهمن ماه سال ‪۱۳۸۲‬توقيف شد.
20. مجتبي سميع‌نژاد(مديار)، يكي از متهمان پرونده‌ي وبلاگ‌نويسان كه همچنان در زندان بسر ميبرد مجددا روز چهارشنبه 8ارديبهشت با دستبند و زنجير به دادسراي ناحيه‌ي 21 آورده شد و پس از تحقيق و بازجويي از وي، مجددا به زندان برگردانده شد.
21.پنجاه ويك خبرنگار همشهري بنا بر قانون اشتغال كار موقت در معرض اخراج و بيكاري از روزنامه همشهري قرار گرفتند. انجمن صنفي روزنامه نگاران آزاد ضمن اعتراض به اين قانون ، از اشتغال به كار 9 ماهه اين افراد بدون تنظيم قرارداد و عدم برخورداري از حقوق و مزاياي قانوني خبر داد و گفت : سياست هاي تعديل و خصوصي سازي كه نتيجه آن بيكاري 5/4 ميليون نفر و از جمله دوستان ما در روزنامه همشهري است .
22. آقاي محمد صديق كبودوند مديرمسئول وسردبير روزنامه هفتگي- منطقه اي توقيف شده پيام مردم كردستان در اواخر درخردادماه سال قبل به اتهام نشر مطالبات تجزيه طلبانه به مدت يك هفته بازداشت وپس از تامين قرار وثيقه آزاد وپيام مردم تا زمان برگزاري دادگاه به محاق توقيف افتاد,مجددا به دادگاه احضار شد.
23. کانون نويسندگان ايران (درتبعيد)ضمن اعتراض به توقيف ماهنامه "کارنامه "که زنده ياد هوشنگ گلشيري درسال ٧٧ آنرا بنيادنهاد و ٤٩ شماره از آن منتشرشده است،اعلام نموده كه با اعتراض جهاني به توقيف و سانسور در ايران ما را ياري دهيد.
هم ميهنان آزاده
كميته رفراندوم آزاد ايران ضمن محكوم كردن فضاي رعب و وحشتي كه وزارت اطلاعات نسبت به دانشجويان و فعالان و كوشندگان سياسي ايجاد ميكند،محكوم مي نمايد و از تمامي اقشار مردم خواهان "تحريم فعال" انتخابات نمايشي رياست جمهوري ارتجاع هستيم.
زنده باد آزادي-گسسته باد زنجيرهاي استبداد
چهاردهم اردیبهشت 1384
www.ariuo.mihanblog.com

هیچ نظری موجود نیست: